ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
تعریف معماری داخلی و مناقصات در این حوزه

معماری داخلی نامی است که زیاد به گوشتان خورده است. در تعریف این مفهوم می توان گفت که طراحی یک فضای جدید داخلی برای یک محیط است. بنابراین در معماری داخلی آفرینش فضا صورت می گیرد و این فضا در کنار زیبایی باید کارآمد و عملگرا باشد. قدمت این رشته به اندازه قدمت تاریخ بشر است.  معماری امروزی در جهانی ترکیبی از صنعت ساختمان سازی و هنر، فلسفه، جامعه شناسی، روان شناسی اجتماعی، اخلاقی، اقتصاد، جغرافیای طبیعی و انسانی، برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و علوم طبیعی مانند زیست شناسی و محیط زیست است.

با این توصیف موضوع معماری، فضا است و با فضای اطراف انسان در ارتباط است. معماری داخلی حلقه رابط میان معماری و طراحی داخلی است که مانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده آن سر و کار دارد. از سوی دیگر مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید دارد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته و به سراغ مناقصات در این زمینه می رویم. پس با ما همراه باشید.

وظایف معماران داخلی

همانطور که اشاره کردیم، معماری داخلی همان طراحی داخلی یک فضا است و یک معمار می تواند قسمت های مختلف یک ساختمان مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق ها را طراحی کند. سپس ساخت سازه شروع شده و معمار داخلی با درک زیر ساخت ها می تواند پروژه را شروع کند. او باید این ساختارها را مدیریت کرده و انواع طرح ها را در پروژه خود انجام دهد.

درواقع معماران داخلی برای عملکرد خوب در معماری داخلی باید به نکاتی مانند دمای فضای داخلی، سیستم های صوتی، زیبا شناسی، سطح فرهنگی، نیاز های فیزیکی، سطح رطوبت و روشنایی  توجه داشته باشند.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

  • در طراحی داخلی، طراح بر روی حال و هوای یک محیط تمرکز دارد اما در معماری داخلی، معمار بر ساخت و ساز بناها و ساختمان ها با هدف کاربردی کردن فضا تمرکز می کند.
  • یک طراح داخلی بر اساس خلاقیت خود و تکنیک های زیباشناسی اقدام به طراحی فضا می کند؛ اما یک معمار داخلی بر اساس علم معماری، کار ساخت و ساز را انجام می دهد.
  • طراحی داخلی با ظاهر یک فضا سر و کار دارد اما معماری داخلی با مباحث تکنیکال قضیه در ارتباط است.
  • طراحی داخلی برنامه ریزی فضایی انجام می دهد اما معماری داخلی برنامه ریزی سازه ای انجام می دهد.
  • طراحی داخلی جزء شغل هایی است که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد و به صورت تجربی نیز این شغل امکان پذیر است. در حالی که معماری داخلی از جمله مشاغلی است که نیازمند مدرک دانشگاهی معتبر است.   
  • یک معمار داخلی از ابتدای یک پروژه حضور دارد اما یک طراح داخلی پس از ساخت بنا به پروژه اضافه می شود.
  • کار طراحی داخلی به معمار داخلی وابسته است ولی معماری داخلی می تواند به صورت مستقل کار کند.
مناقصه معماری داخلی

مناقصات معماری داخلی

معماری داخلی موضوعی است که تقریبا مورد نیاز همه سازمان ها بوده و شرکت ها برای انجام آن به استخدام نیروهایی خارج از شرکت اقدام می کنند. به دنبال این موضوع بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، برای انجام پروژه های خود اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌کنند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی سازمان مناقصه گزار انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان ها قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس سازمان میزبان مناقصه، اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مناقصه اعلام خواهد شد. در فرایند مناقصه در این حوزه ، در صورت دارا بودن شرایط شرکت ها و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه دهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های دکوراسیون داخلی »را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مناقصات , طراحی داخلی , معماری داخلی ساختمان , مناقصه معماری , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 174 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 18:40

مناقصه سازمان اورژانس کشور

سازمان اورژانس کشور یک سازمان دولتی و زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است. مرکز فوریت های پزشکی این سازمان نیز با تلفن ۱۱۵ به ارائه خدمات فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی و آمبولانس هوایی می پردازد.  وظیفه این سازمان علاوه بر راهبری عملیات ملی فوریت های پزشکی درکشور، مسئولیت مدیریت حوادث و بحران های حوزه سلامت، در تمامی سطوح از پیشگیری، پیش بینی، آماده سازی و مقابله تا بازیابی بعد از حوادث است.

سازمان اورژانس کشور با پشتوانه تعهد، تخصص و عشق به هم نوع به ارانه بهترین خدمات خود مطابق با استانداردهای جهانی و بر اساس نیازهای روز جامعه پرداخته و آن را سرلوحه اهداف و فعالیت های خود قرار داده است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره با این سازمان و مناقصات آن بیشتر آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه سازمان اورژانس کشور

در تاریخ چهاردهم آذر ماه سال ۱۳۵۲ سقف سالن فرودگاه مهرآباد تهران به دنبال لرزش موتورهای جت فرو ریخت و به دنبال این حادثه ۱۶ تن کشته و ۱۱ نفر نیز مجروح شدند. این حادثه و نبود امکانات انتقال مجروحین به بیمارستان موجب شد که در نتیجه با دستور مستقیم محمدرضا پهلوی و برای ساماندهی به وضعیت امدادرسانی پیش بیمارستانی، ایجاد یک سازمان به صورت رایگان در دستور کار دولت قرار گرفت.

با توجه به اینکه در آن زمان تنها سه کشور آمریکا، کانادا و استرالیا دارای سیستم اورژانس پیش بیمارستانی بودند؛ به همین دلیل هم یک تیم چهار نفره از پزشکان ایرانی با سفر به تگزاس آمریکا و بررسی اورژانس این کشور، اقدام به جمع‌آوری اطلاعات برای ساخت یک سیستم مشابه در کشور کردند.

ادارات سازمان اورژانس کشور

اداره کل سازمان اورژانس کشور با هدف مدیریت حوادث و سوانح از زیر مجموعه های زیر تشکیل شده است:

  • اداره آمادگی و پاسخ به حوادث
  • مرکز پایش مراقبت های درمانی  MCMC
  • مرکز مدیریت و هدایت عملیات EOC
  • راهبردهای سازمان اورژانس کشور
  • طراحی و استقرار نظام جامع سلامت در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام پیش آگاهی، آینده نگاری، پیشگیری و تاب آوری در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام مدیریت حوادث و سوانح در حوزه سلامت
  • طراحی و استقرار نظام ارتقای کیفیت خدمات در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام مدیریت هوشمند و هدفمند منابع در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام یکپارچه فرهنگ ارزشی در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام مدیریت یکپارچه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام مدیریت استراتژیک سرمایه سازمانی در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
  • طراحی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد فردی و سازمانی
  • ایجاد مرکزدیده بانی حوادث طبیعی و نوپدید آتی
  • تهیه پیوست فرهنگی برای کلیه برنامه ها
  • تدوین برنامه توسعه فردی با محوریت گزارش میزان آمادگی نیروی انسانی و پروفایل شایستگی
مناقصه سازمان اورژانس کشور

مناقصات سازمان اورژانس کشور

مناقصات سازمان اورژانس کشور با هدف همکاری با سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی و خصوصی و شفافیت بیشتر فرایندهای مالی برگزار می گردد. در زمینه مناقصات، این سازمان در حوزه های مختلفی مانند مناقصات خرید موتور سیکلت، خرید آمبولانس یا انجام خدمات مختلف و با اعلام یک فراخوان عمومی و دریافت مدارک از داوطلبان اقدام به برگزاری مناقصه می کند. سپس برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که دارای شرایط لازم مناقصه بوده و قیمتی مناسب و کمتر از دیگر رقبای خود را پیشنهاد داده باشد. از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین پیمانکار و سازمان اورژانس کشور خواهد بود و زمان انجام پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

از طرفی دیگر هر ساله تعداد زیادی مزایده هم در این سازمان برگزار می شود که فرایند مزایده نیز با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و داوطلبان با ارسال مدارک خود وارد رقابت مزایده می شوند. برنده مزایده نیز فردی خواهد بود که رقمی بالاتر از دیگر شرکت کنندگان مزایده ارائه بدهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تجهیزات آزمایشگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سازمان اورژانس کشور , مزایده , مزایده سازمان اورژانس , مناقصه , مناقصه سازمان اورژانس کشور , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 136 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 18:25

آیا ریزش دلار نزدیک است؟

بازار ارز در روز گذشته با یک تغییر تاکتیک بازار ساز در زمینه ریزش دلار روبرو بوده است. بسیاری از افراد معتقدند که بازار ارز جای معامله گران آماتور نیست زیرا ممکن است هر لحظه ضرر کنند. طی روز گذشته اتفاقی خارج از انتظار رخ داد و صفی جلوی صرافی ها تشکیل نشد و نرخ دلار سهمیه ای در ساعاتی به بالای بازار آزاد رسید. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

ریزش دلار و سکه

طی معاملات روز دوشنبه نرخ‌ها هم در بازار ارز و هم در بازار سکه، حالت ریزشی پیدا کردند. اما نکته مهم آنجا بود که فعالان بازار تصور نمی‌کردند نرخ پایین‌تر از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان هم برود، اما علاوه بر پایین رفتن از این سطح، ریزش دلار، کانال ۳۰ هزار تومان را هم تجربه کرد. اما این رقم در ادامه روز به حالت سابق برگشت.

معامله گران حوزه ارز اعتقاد دارند که با توجه به اتفاقات دوشنبه می توان ۲ سناریو را در این زمینه در نظر گرفت. یک آنکه در همین حدود فعلی بازار رنج شده و نوسانی در یک دامنه مشخص به وجود بیاید یا آنکه بازار خود را برای یک نوسان بزرگ و خبر اصلی آماده می کند.

از سوی دیگر با نزدیک شدن نرخ هرات و تهران عده ای هشدار داده اند که اگر این نرخ ها یکی شوند یا آنکه هرات بالاتر از تهران قرار بگیرد ریزش دلار بسیار سنگین خواهد بود. یک اتفاق دیگر نیز در بازار روز دوشنبه رخ داد و آن این موضوع بود که دلار توافقی و سهمیه ای در لحظات و ساعاتی از معاملات بالاتر از نرخ بازار آزاد قرار گرفت و خریداری هم نداشت. دلار سهمیه‌ای که بانک شهر کمترین نرخ را ارائه می‌داد، ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود و بیشترین نرخ در صرافی ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

نکته دیگری که در ارتباط با ریزش دلار وجود دارد آن است که با توجه به این که در حال حاضر تهران و سلیمانیه اندکی از هم فاصله گرفته اند این تصور به وجود آمده است که دلارهای تهران به سمت سلیمانیه می رود. از سوی دیگر در بازار سکه نیز حباب فعلی در مرز ۲ میلیون تومان قرار گرفته است و این حباب سکه را برای خریداران پر ریسک می کند. معامله گران در این بازار نیز دو سناریو دارند: یک عده اعتقاد دارند که سکه بین ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رنج خواهد بود و با خبر جدید روند جدید نیز پیدا می‌شود. عده ای دیگر هم افزایشی فکر کرده و و هدف اولیه را ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می‌ کنند. اما حباب ۲ میلیونی به سناریو اول شانس بیشتری می‌ دهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین الملل» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بازار ارز , دلار , نرخ ارز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 182 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 18:19

افزایش قیمت نخ در کشور

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران اعلام کرد به دنبال افزایش قیمت ماده اولیه نخ، قیمت نخ در کشور افزایش پیدا کرده و نیاز است تا عرضه داخلی افزایش پیدا کند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

نیاز به افزایش عرضه نخ با هدف کاهش قیمت نخ در صنعت نساجی

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران خبر از افزایش قیمت ماده اولیه مورد نیاز تولید الیاف و نخ داد و گفت: به دلیل عرضه تلفیقی چیپس پلی استر وارداتی هم زمان با چیپس داخلی مهم ترین مواد اولیه تولید نخ افزایش قیمت داشته است.

وی همچنین خواستار عرضه جداگانه این دو محصول به همراه افزایش عرضه نوع داخلی چیپس پلی استر شد. رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، مجتبی دستمالچیان، ضمن اشاره به اینکه چیپس پلی استر از مهم ترین مواد اولیه ای است که برای تولید الیاف و نخ مورد نیاز است افزود: در سال های اخیر با توجه به بیشتر بودن میزان تقاضا از میزان عرضه، دسترسی به این ماده اولیه در بورس با رقابت بسیار زیادی همراه شده است و در این زمینه انجمن صنایع نساجی ایران هم همواره پیگیر افزایش کف عرضه این محصول با استفاده از افزایش ظرفیت تولید این محصول در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: امکانات و زیرساخت افزایش ظرفیت تولید در این شرکت فراهم شده است و طی هفته گذشته کمیته تخصصی پتروشیمی مستقر در دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تصمیم به عرضه تلفیقی چیپس پلی استر وارداتی همزمان با چیپس داخلی گرفته است. بنابراین قیمت پایه عرضه این محصول در بورس که در سه ماه اول فصل بهار به صورت متوسط در کانال ۲۹ هزار تومانی قرار داشت توانست با یک رشد سریع و ناگهانی وارد کانال ۳۴ هزار تومانی شود. این موضوع خود منجر به ایجاد بحران قیمت در زنجیره صنعت نساجی شده است که در واقع در تضاد آشکار با سیاست دولت در جهت کاهش تورم و کنترل قیمت ها و بازگشت جهش‌های قیمتی در بازار نیازهای اساسی مردم مانند پوشاک است.

پیشنهادات انجمن نساجی ایران برای تعدیل قیمت نخ در کشور

رئیس انجمن صنایع نساجی کشور برای کنترل قیمت نخ در کشور پیشنهاد کرده است که این دو محصول در دو کد مجزا و با دو قیمت پایه مجزا عرضه شوند. در روش فعلی اما قیمت میانگین گیری می شود. علاوه بر این بهتر است، عرضه چیپس خارجی به میزان عرضه مواد داخلی در بورس اضافه شود. در حال حاضر با عرضه چیپس خارجی میزان عرضه چیپس داخلی کمتر شده است و به این صورت کل مجموع عرضه ثابت شده است.

پیشنهاد دیگر انجمن نساجی ایران برای کنترل قیمت نخ، شفاف شدن نام و مشخصات تامین کننده و خصوصیات کیفی محصول است زیرا در حال حاضر تنها نام یک شرکت بازرگانی در امارات به عنوان تامین کننده وجود دارد. قیمت گذاری منطقی چیپس خارجی هم پیشنهاد آخر این انجمن بوده است به این صورت که پتروشیمی با دریافت پول نقد از خریداران وعده تامین در سه ماه آینده را داده و در این معامله برای خود سود بازرگانی نیز در نظر بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ماشین آلات صنعت نساجی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : انجمن صنایع نساجی ایران , صنعت نساجی , قیمت نخ , مناقصه نساجی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 109 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 17:04

مزایده املاک تهران

مزایده در حالت کلی به معنای فروش کالا به بالاترین قیمت پیشنهادی است و مزایده املاک به معنی به فروش گذاشتن یک ملک به صورتی است که با قیمت بالاتر از دیگر پیشنهادها انجام شود. بنابراین در مزایده املاک تهران یا دیگر شهرها فردی که بالاترین پیشنهاد را بدهد کالا به او فروخته خواهد شد. در مزایده املاک معامله ای صورت می گیرد که بر اساس آن اموال منقول و غیر منقول که از طریق اجرای احکام به فردی تعلق دارد و بر اساس قانون به فروش گذاشته می شود.

قبل از اجرایی شدن مزایده املاک، کارشناس منتخب دادگستری ملک، ملک را ارزیابی کرده و قیمت پایه فروش نیز بر اساس نظر او مشخص خواهد شد. سپس فردی که بالاترین قیمت را از قیمت پایه پیشنهاد بدهد، برنده مزایده اعلام شده و ملک به نام او منتقل خواهد شد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

مزایده املاک تجاری تهران

اجرای مزایده املاک تهران

مزایده املاک تهران مانند دیگر شهرها است و همگی از یک قانون واحد در مزایده پیروی می کنند. برای اجرای مزایده املاک از آگهی و اعلام عمومی در خیابان های شلوغ یا روزنامه های کثیر الانتشار استفاده می شود. با این کار از مردم دعوت عمومی به عمل آورده می شود و برای دو طرف مزایده نیز یک ابلاغیه ارسال می شود. جلسه مزایده یک تاریخ و ساعت و محل مشخص دارد که در فراخوان مزایده قید می شود.

اگر در جلسه نخست مزایده املاک، ملک مورد نظر به فروش نرسد، این فرایند به جلسه دوم کشیده خواهد شد. اگر فردی که مزایده به نفع او است درخواست کند، می توان مال دیگری از محکوم علیه را معرفی و آن را توقیف کرد. اگر در جریان جلسه دوم مزایده املاک، ملک مورد نظر به فروش نرسد و یا محکوم له ملکی که توسط کارشناس قیمت گذاری شده را قبول نکند، ملک به فردی که مزایده علیه او است، برگردانده می شود و به این صورت او باید ملک خود را فروخته و طلب خود را پرداخت کند.

کاربرد مزایده املاک تهران

در تهران و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ مزایده املاک دارای کاربردهای متفاوتی است. در قانون مدنی موارد خاصی برای مزایده املاک در نظر گرفته شده است. برای مثال در  مواد ۱۱۳ تا ۱۳۶ قانون اجرای احکام مدنی، شرایط انجام مزایده ذکر شده است. مزایده املاک بر اساس قانون در ارتباط با املاک شرطی و رهنی نیز کاربرد دارد. اگر بدهکاری برای پرداخت بدهی خود ملکی را به صورت رهن واگذار کرده باشد و در طول مدت تعیین شده نتواند بدهی خود را پرداخت کند، طلبکار می تواند برای فروش ملک به رهن گذاشته شده از طریق مزایده اقدام کند. در این زمینه هم نحوه فروش و شرایط اجرای مزایده املاک بر اساس آیین نامه اجرای مفاد رسمی تعیین شده است.

مزایده املاک موارد زیر را شامل می شود:

– درخواست مهریه از سمت زوجه

– ورشکستگی یک شرکت

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های املاک با کاربری تولیدی صنعتی،» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : املاک تهران , مزایده املاک , مزایده املاک تهران , مناقصات کشور , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 122 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 18:34

وضعیت بازار مسکن در مناطق ارزان قیمت تهران

بررسی ها نشان داده است که در ارتباط با وضعیت بازار مسکن، متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در مناطق ۱۵ تا ۲۰ شهر تهران حدودا بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است که با این وضعیت خرید یک آپارتمان ۵۰ متری حدود یک میلیارد تومان تمام خواهد شد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

 وضعیت بازار مسکن تهران در خرداد ماه ۱۴۰۱

آخرین آمارها از وضعیت بازار مسکن در شهر تهران نشان می دهد که میانگین قیمت مسکن در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در ارزان ترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه ۱۸ حدود ۱۹.۵ میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. پس از این منطقه، منطقه ۱۷ تهران قرار دارد که نرخ هر متر مربع خانه در این منطقه ۲۰.۷ میلیون تومان است. پس از این دو منطقه در تهران، منطقه  20 قرار دارد که قیمت خانه در آن متری ۲۰.۹ میلیون تومان بوده و به عنوان سومین منطقه ارزان قیمت شهر تهران شناخته می شود.

این آمارها نشان می دهد که رشد قیمت مسکن در منطقه ۱۸ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، ۵۴.۷ درصد بوده است. سال قبل متوسط قیمت خانه در این منطقه حدود ۱۲.۶ میلیون برای هر متر مربع بوده است. درواقع منطقه ۱۸ رشد بیشتری را در مقایسه با دو منطقه ۱۷ و ۲۰ تجربه کرده است. یکی از دلایل این موضوع جبران عقب ماندگی قیمت نسبت به دیگر مناطق در سال های قبل بوده است.

افزایش قیمت مسکن در همه نقاط تهران موجب شده است تا بسیاری از افراد برای خرید یا اجاره به سمت مناطق ارزان تر تهران روی بیاورند و همین موضوع نیز موجب افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت در این مناطق شده است. سه منطقه ارزان قیمت دیگر در تهران منطقه ۱۵، ۱۶، ۱۹ هستند که به ترتیب متوسط قیمت مسکن در آنها اعداد ۲۲.۲، ۲۲.۴ و ۲۲.۷  است. در منطقه ۱۲ هم قیمت هر متر مربع خانه به ۲۴ میلیون تومان می رسد. علی رغم آنکه میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به عدد ۳۹.۴ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است، اما متوسط قیمت در ۱۶ منطقه در این شهر پایین ‌تر از متوسط شهر و میانگین قیمت در ۱۰ منطقه کمتر از متری ۳۰ میلیون تومان است.

در خردادماه سال جاری، تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۴ معامله مسکن در شهر تهران انجام شده است که این حجم از معاملات در ۲۰ ماه اخیر سابقه نداشته است. خردادماه سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت مسکن شهر تهران به ۳۹ میلیون و ۴۱۴ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال پیش به ترتیب ۸.۴ و ۳۲.۸ درصد افزایش داشته است.

بانک مرکزی همچنین  اعلام کرده است که تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن این ماه در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۲.۳ و ۱۷۱.۹ درصد افزایش را تجربه کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پیمانکاری ساختمان، رتبه بالا» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بازار مسکن , پیمانکار ساختمان , مزایده , مزایده املاک , مناقصه ساختمان , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 18:25

عملیات لایه روبی و چگونگی انجام مناقصات ان

عملیات لایروبی (به انگلیسی Dredging) به برداشتن هر نوع رسوبات ته نشین شده در نهرها و کانال های رو باز، سر بسته و زیر پله گفته می شود. این عملیات با استخراج و جابجایی خاک یا سنگ که توسط کشتی لایروبی صورت می گیرد؛ انجام می شود. این کشتی ها در قسمت شناور خود مجهز به تجهیزات جابجایی و استخراج خاک یا سنگ هستند. هدف ازاین کار عمیق کردن رودخانه ها و یا دریاچه ها و یا حوضچه بنادر ، پرکردن گودی ها در زیر آب یا خشکی ، جایگزین مواد با کیفیت خوب و مناسب به جای مواد ضعیف در زیر آب مثلا در ساختمان و ابنیه برای فوندانسیون و بازیافت با مواد مناسب و مهم تر از همه توسعه محیط زیست ، استخراج مواد تمیز و قرار دادن روی مواد آلوده به عنوان لایه پوشاننده از آلاینده ها است.

در بسیاری از کشورها نیز از مواد به دست آمده از لایروبی هم استفاده می شود. برای مثال از شن و ماسه و لای به دست آمده از لایروبی برای آباد سازی و ترمیم نواحی احداث ساحل جزایر مصنوعی و یا ساخت موج شکن استفاده می شود. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر اهداف ، فعالیت ها و انواع لایروبی و مناقصات در این حوزه می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

اهداف لایروبی

  • افزایش عمق رودخانه ‌ها و یا دریاچه‌ ها و یا حتی حوضچه بنادر
  • پر کردن گودی ‌هایی که در زیر آب یا خشکی ایجاد شده ‌اند
  • جاگذاری مواد با کیفیت به جای مواد نامطلوب در زیر آب
  • ایجاد دسترسی ایمن بین دریا و بندر(کانال دسترسی)
  • “ایمنی آبراه” یعنی همواره فاصله مناسب بین کف کشتی و بستر دریا هنگام عبور شناور با بیشترین ظرفیت و ابعاد آن و همچنین فضای کافی به منظور مانور در حالت عادی و شرایط نامتعارف وجود داشته باشد
  • ایجاد مسیر برای قرار گیری کابل ها و خطوط لوله در بستر دریا
  • احیا زمین
  • محافظت ساحلی
  • پروژه های زیرساختی
  • استخراج منابع کشاورزی
  • لایروبی مواد معدنی
  • بهبود و بهسازی محیط زیست

فعالیت های لایروبی

در حالت کلی فعالیت های لایروبی به دو شکل انجام می گیرد:

  • لایروبی احداث که برای بار اول انجام می گیرد .
  • لایروبی به منظور نگهداری که به دو شکل ادواری و منظم است .

انواع دستگاه لایروبی

لایروب­‌ها براساس روشی که برای حمل مواد کنده شده از بستر  دریا به سطح آب به کار می­برند در دو گروه اصلی طبقه­ بندی می­‌شوند:

لایروب­ مکانیکی 

  • سطلی
  • چنگک دار
  • بیل مکانیکی
  • قاشقی 

لایروب هیدرولیکی

  • مکنده تیغه دار
  • مکنده سطل دار 
  • مکنده
  • مکنده مخزن‌دار
  • خاکروبه‌ای
مناقصه لایروبی

مناقصات عملیات لایروبی

این عملیات نیز مانند بسیاری دیگر از خدمات وارد فرایند مناقصات شده است. بسیاری از سازمان های بزرگ مانند شهرداری اقدام به برگزاری مناقصات لایروبی می کنند. این فرایند با یک فراخوان عمومی به اطلاع عموم سازمان های دولتی و خصوصی رسیده و پس از آن داوطلبان اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند. در صورتی که مناقصه گران واجد شرایط سازمان مناقصه گزار برای انجام کار باشند؛ وارد فرایند رقابتی مناقصه می شوند.

برنده مناقصه نیز شرکتی خواهد بود که در کنار دارا بودن کیفیت لازم، بهترین پیشنهاد قیمتی را بدهد. پس از این مرحله میان دو طرف معامله قراردادی به امضا در می آید که از این پس فعالیت های هر دو طرف بر اساس تعهدات نوشته شده و زمان ثبت شده در قرارداد است. مناقصات لایروبی عمدتا در حوزه هایی مانند لایروبی نهرها، کانال ها و لوله های هدایت آبهای سطحی، اسکله و غیره صورت می گیرد.  

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پیمانکاری آب، رتبه بالا» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : دستگاه لایروب , عملیات لایروبی , عملیات لایه روبی , لایروبی رودخانه , مناقصه , مناقصه لایروبی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 17:49

افزایش تولید نفت ایران

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم در آخرین گزارش خود از افزایش ۱۶ درصدی تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی خبر داده است. در این گزارش آمده است که با وجود ادامه تحریم ها استخراج نفت ایران به صورت روزانه ۵۴۰ هزار بشکه افزایش داشته است و به تولید ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این عدد برابر با ۴.۱ درصد از میزان تولید شده در جهان است و حکایت از افزایش ۱۶ درصدی دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

 آمار انرژی جهان و افزایش تولید نفت ایران

شرکت بریتیش پترولیوم در تازه ترین گزارش خود که با نام گزارش مرور آماری انرژی جهان ۲۰۲۲ منتشر شده است مروری بر تولید نفت کشورهای مختلف داشته است. در بخشی از این گزارش به تولید ایران نیز اشاره شده است. گزارشات کلی نشان می دهد در سال ۲۰۲۱ میلادی، روزانه ۷۷ میلیون و ۸۳۰ هزار بشکه در جهان تولید شده است که در قیاس با سال ۲۰۲۰ افزایش ۱.۴ درصدی را تجربه کرده است.

در این گزارش بررسی ها نشان داده است که ایران دومین کشور جهان است که بیشترین میزان افزایش تولید نفت را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داده و این موضوع در حالی رخ داده است که در سال ۲۰۲۰ میلادی تولید نفت کشور ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه در روز بوده است و با افزایش تولید نفت در سال ۲۰۲۱ به روزانه ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه رسیده است.

بنابراین تولید نفت ایران حدود ۱۶.۱ درصد در سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش داشته است و این میزان حدود ۴.۱ درصد از تولید در سراسر جهان است.این موضوع در حالی رخ می دهد که کشورهای عضو اوپک در سال گذشته میلادی در مجموع ۲.۶ درصد به تولیدات خود اضافه کرده و از  ۲۷ میلیون  و ۵۱۷ هزار بشکه در روز تولید خود را به ۲۸ میلیون و ۲۲۳ هزار بشکه در روز رسانده ‌اند و در مجموع ۳۶.۳ درصد از تولید نفت جهان توسط اعضای اوپک انجام شده است.

این آمارها در حالی منتشر می شود که قبل از این نیز مقامات کشورازافزایش تولید و صادرات در سال گذشته خبر داده بودند واین موضوع با روی کار آمدن دولت جدید جامه عمل به خود پوشاند. درواقع با روی کار آمدن دولت سیزدهم بدون آن که تغییری در شرایط تحریم های اعمال شده علیه صنعت نفت به وجود بیاید، تولید و صادرات ایران در این صنعت افزایش پیدا کرد.

رئیسی، ریاست جمهوری  کشور در سال گذشته از افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت ایران خبر داده بود. در این زمینه هم وزیر نفت دولت سیزدهم، جواد اوجی اعلام کرده است که وزارت نفت حدود ۱۰ درصد بیشتر از تعهدی که در تبصره یک و تبصره ۱۴ بودجه سال ۱۴۰۰ داشته، ایفای تعهد کرده و به همین دلیل هم دولت کسری بودجه ‌ای از محل درآمدهای نفتی نداشته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مخازن فرآورده های نفتی، شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تولید نفت , مناقصات دولتی , مناقصه نفت و گاز , نفت ایران , هزاره , وزارت نفت, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 289 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 17:41

مزایده وزارت کشور

یکی از وزارتخانه های موجود در کشور وزارت کشور است که وظیفه این مرکز اداره امور درون مرزی ایران است. زیر مجموعه های این وزارتخانه استانداری‌ ها و فرمانداری‌‌ ها و بخشداری ها هستند. از مهم ترین وظایف وزارت کشور، برگزاری انتخابات در کشور است. در حالت کلی نیز حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور و تامین آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و دیگر قوانین و اجرای سیاست های عمومی دولت بر عهده وزارت کشور است. در ادامه با اهداف و وظایف وزارت کشور بیشتر آشنا خواهیم شد. پس با مجله هزاره همراه شوید.

اهداف وزارت کشور

  • فراهم کردن موجبات حفظ نظم و امنیت در سراسر کشور
  • تامین آزادی های سیاسی واجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین مملکتی
  • اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی
  • حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت های عمومی
  • نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران ، فرمانداران، بخشداران و دهداران
  • شناسائی و تعیین هویت افراد
  • مدیریت و رفع بحران های ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه

وظایف وزارت کشور

  • تأمین و حفظ امنیت داخلی واستقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها .
  • رسیدگی به امور نیروی انتظامی .
  • تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور و تأمین توسعه سیاسی و اجتماعی پایدار و ارتقاء سطح مشارکت عمومی .
  • زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل های سیاسی وغیر دولتی و نظارت بر فعالیت آنها .
  • هدایت و راهبری و پشتیبانی شوراهای اسلامی و نظارت بر فعالیت آنها.
  • ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری .
  • هماهنگی و هدایت استانداران برای تحقق سیاست های عمومی و برنامه های دولت .
  • سیاست گذاری ، راهبری و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی .
  • اجرای سیاست های عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی،اقتصادی و عمرانی .
  • برنامه ریزی به منظور انجام امور انتخابات .
مناقصه وزارت کشور

مناقصات وزارت کشور

مناقصه وزارت کشور بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی برگزار می شود. پس از انجام مزایده یا مناقصه که به میزبانی وزارت کشور انجام می‌ گیرد؛ برنده با وزارت کشور قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس وزارت کشور اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مزایده یا مناقصه اعلام خواهد شد. در مزایده داوطلبی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد برنده خواهد بود و در مناقصه نیز در صورت دارا بودن شرایط و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های بین المللی ایران » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده , مزایده وزارت کشور , مناقصه , مناقصه وزارت کشور , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 16:41

ورود خودروهای وارداتی کمتر از 10 هزار دلار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پلتفرم های خودرویی موجود در کشور گفت: عمده واردات خودروهای وارداتی مربوط به محصولات کمتر از ده هزار دلار خواهد بود زیرا در این صورت سبد محصولات کامل شده و قابلیت داخلی سازی نیز تدریجی صورت می گیرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

 بحث بر سر آیین نامه خودروهای وارداتی

«سیدرضا فاطمی امین» در پایان نشست خبری خود اعلام کرد: آیین نامه واردات خودرو در ۱۰ بند  توسط دولت مطرح شده است که در ارتباط با یکی از بندهای آن بحث و بررسی بیشتری وجود داشته و در حال حل شدن است. پیش بینی ها نشان می دهد که از زمان ابلاغ آیین نامه خودرو تا واردات نخستین دسته از آنها حداقل دو ماه فاصله وجود خواهد داشت.

فاطمی امین اضافه کرد: دو دلیل برای واردات خودرو وجود دارد که اولی پر کردن شکاف عرضه و تقاضا و دومی کامل کردن سبد محصولات داخلی است. در سال گذشته کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و این موضوع در حالی است که تقاضا در کشور بین ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون دستگاه است. از سوی دیگر نبود واردات خودرو و عدم استفاده از خودروهای وارداتی به همراه وجود چندین میلیون خودرو فرسوده در کشور موجب شده تا در کشور یک تقاضای انباشته به وجود بیاید. این موضوع موجب تفاوت قیمت ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار برخی از خودروها منجر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت خودرو سازی در سال جاری گفت: امسال برای تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری، وانت، تجاری و سنگین توسط خودروسازان برنامه گرفته شده است و این موضوع بخشی از تقاضای موجود در کشور را تامین خواهد کرد.

وی افزود:  نکته دیگر آن است که سبد محصولات موجود در کشور ناقص است، با توجه به اینکه سه پلتفرم خوب مربوط به خودروهای شاهین، تارا و ال ۹۰ در کشور وجود دارد که قیمت بالایی نیز دارند و دیگر پلتفرم ها قابل توسعه نیستند،  به همین دلیل در نظر داریم محصولات اقتصادی به طور مثال زیر ۱۰ هزار دلار که با قدرت خرید مردم متناسب باشد، وارد کنیم.

فاطمی امین همچنین گفت: انتخاب کشوری که خودروهای وارداتی از آنجا وارد کشور می شود به انتخاب وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست اما باید گزینه هایی مانند خدمات پس از فروش، انتقال فناوری و کیفیت و استاندارد لازم را دارا باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های خودروهای سبک و ماشین سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خودرو وارداتی , مزایده , مزایده خودرو , هزاره , واردات خودرو, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 222 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 16:27

خدمات مالی و حسابداری شامل چه مواردی می شود؟

همه شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی در تلاش هستند تا امور مالی و حسابداری خود را به دست افراد ماهر و متخصص بسپارند. معمولا خدمات مالی و حسابداری مجموعه ای از خدمات سطحی مالی تا بزرگ ترین و پیچیده ترین آنها است که توسط شرکت های حسابداری به کسب و کارهای مختلفی ارائه می شود. در این خدمات به تمام امور مالی اشخاص حقیقی و حقوقی رسیدگی شده و خدماتی مانند اصلاح حساب ها، رفع نواقص و خلل های مالی، ارائه گزارشات مالی، تجزیه و آنالیز حساب های مالی انجام می گیرد.

البته تنوع خدمات مالی و حسابداری بسیار زیاد است و نمی توان آن را به چند مورد محدود کرد. البته برخی از این خدمات در برخی از شرکت ها به صورت رایگان ارائه شده که با هدف آشنایی با این کارکردها است. در ادامه به بررسی انواع خدمات مالی و حسابداری می پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

 انواع خدمات حسابداری

خدمات متنوعی توسط شرکت های مالی و حسابداری ارائه می شود که به شرح زیر است:

– ارائه راهکارهایی جهت پایین آوردن جرائم مالیاتی

–  ثبت نام کد اقتصادی و دریافت گواهی مالیاتی بر ارزش افزوده

–  ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل 

– ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

– تهیه، تنظیم و تحریر دفاتر پلمپ قانونی

–  ارائه راهکارهای مالیاتی و بیمه

– ارسال لیست بیمه و مالیات حقوق پرسنل پایان هرماه

– جمع آوری و آنالیز فاکتور های خرید و فروش

– ممیزی و کنترل انبار

– کنترل و مدیریت هزینه ها و ارائه راهکارها جهت مدیریت بهتر هزینه ها

– نحوه ایجاد رویه و نظم و انضباط مالی

 – مشاوره و استقرار روش ها و سیستم های نوین فروش به هدف ایجاد تحول در ساختار فروش

 – نحوه تهیه گزارشات و اطلاعات اصولی و صحیح قابل اتکا به تصمیم گیری مدیران

– تجزیه و تحلیل وضعیت مالی موسسات و شرکت ها

– استقرار راه کارها و روش های محاسبه بهای تمام شده

– تهیه صورت مالی تلفیقی

– عملیات جاری انجام ثبت دفاتر و مدارک حسابداری

مناقصه حسابرسی

 مناقصات خدمات حسابداری و مالی

در حوزه خدمات مالی و حسابداری معاملات و مناقصات زیادی برگزار می شود. بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای انجام خدمات مالی و حسابداری سازمان خود و یا بررسی مجدد و دقیق تر آنها اقدام به برگزاری انواع مناقصه می کنند. برای انجام این فرایند یک فراخوان عمومی توسط سازمان مناقصه گزار اعلام شده و بر این اساس یک نسخه از این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده و یا از طریق دیگر کانال های ارتباطی مانند وب سایت هایی همچون وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

در مرحله بعد شرکت هایی که قصد دارند وارد فرایند مناقصات خدمات مالی و حسابداری شوند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط مناقصه وارد فرایند رقابت با دیگر شرکت های مالی و حسابداری می شوند. برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که شرایط لازم را داشته و قیمت پیشنهادی او مناسب تر از دیگر رقبا باشد. سپس قراردادی ما بین دو طرف معامله منعقد می شود که بر این اساس زمان انجام پروژه و تعهدات هر دو طرف در آن به صورت دقیق قید خواهد شد و تمام فعالیت های مالی و حسابداری یا بخشی از آنها به شرکت برنده مناقصه محول می شود.

این دسته از مناقصات حول موضوعات مالی و در زیر مجموعه هایی مانند تحلیل بودجه، خدمات حسابداری مالی و کنترلی، نظارت، عملیات تشخیص و وصول مطالبات، عملیات پشتیبانی، حسابرسی و غیره صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تامین نیروی انسانی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خدمات مالی , مناقصه , مناقصه حسابداری , مناقصه حسابرسی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 16:20

فضای سبز شهری و مناقصات در این حوزه

استفاده از فضای سبز در کشور قدمت چندین هزار ساله دارد اما وضعیت فضای سبز شهری در حال حاضر در حد مطلوب قرار ندارد. این در حالی است که با مدیریت فضای سبز شهری می توان هر شهری را بر اساس ظرفیت و پتانسیل موجود به خوبی مدیریت کرده و این امکان را برای فضاهای شهری به وجود آورد. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

 فضای سبز شهری چیست؟

فضا سبز شهری به منطقه پوشیده از گیاه در داخل و اطراف شهرها گفته می شود که دو کارکرد اساسی دارند: تعدیل دما، تلطیف هوا و زیبایی آفرینی. در واقع فضای سبز شهری فضاهای بازی هستند که در عرصه طبیعی یا مصنوعی و با استفاده از درختان ، گل ها ، چمن ها و سایر گیاهان مدیریت می شوند. این محیط های سبز می توانند یک مرکز تفریحی، فرهنگی و اجتماعی گسترده را ایجاد کنند که غنی از گونه های مختلف گیاهی باشد.

اصطلاح «جنگل شهری» اغلب برای توصیف فضای سبز استفاده می‌شود که تمام مزایای محیط طبیعی را به قلب جوامع شهری می‌آورد. در حالیکه در مناطق روستایی دسترسی به فضای سبز زیادی وجود دارد، در محیط های شهری این میزان کمتر دیده می شود و یا آنکه برای همه افراد در شهر فراهم نیست.

 فواید فضای سبز

– جلوگیری از آلودگی هوا

– زیبا سازی

– ایجاد محیطی به دور از آلودگی صوتی

– کاهش اثرات گرم شدن کره زمین

– بهبود عایق حرارتی ساختمان ‌ها

– راحتی اقلیمی و صوتی بیشتر

– بهبود کیفیت زندگی

– بهبود در مدیریت آب شهر

– تنوع زیستی بیشتر

مناقصات ساخت و نگهداری فضای سبز

در حوزه فضای سبز شهری و غیرشهری برای طراحی و ساخت و نگهداری این دست فضاها معاملات زیادی انجام می شود. برگزاری مناقصات در این زمینه بخشی از این فعالیت ها است. بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای طراحی و ساخت فضا سبز سازمان خود و یا تعمیر و نگهداری از آنها اقدام به برگزاری انواع مناقصه می کنند. برای انجام این فرایند یک فراخوان عمومی توسط سازمان مناقصه گزار اعلام شده و بر این اساس یک نسخه از این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده و یا از طریق دیگر کانال های ارتباطی مانند وب سایت هایی همچون وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

در مرحله بعد شرکت هایی که قصد دارند وارد فرایند مناقصات این حوزه شوند اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط مناقصه وارد فرایند رقابت می شوند. برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که شرایط لازم را داشته و قیمت پیشنهادی او مناسب تر از دیگر رقبا باشد. سپس قراردادی ما بین دو طرف معامله منعقد می شود که بر این اساس زمان انجام پروژه و تعهدات هر دو طرف در آن به صورت دقیق قید می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های فضای سبز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خدمات شهری , شهرسازی , فضای سبز , مناقصه , مناقصه فضای سبز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 16:16

مناقصه فولاد خوزستان

شرکت ایرتیک که یک شرکت پیمانکار صنعتی در کشور است توانسته با اصلاح ساختار مدیریتی خود برنده ۱۰ طرح بزرگ عمرانی و فولادی در کشور و طی مناقصات مختلف از جمله فولاد خوزستان شود. در ادامه همراه با مجله هزاره باشید.

مناقصات ایرتیک و فولاد خوزستان

شرکت ایرتیک با ایجاد اصلاحات مختلف ساختاری و مدیریتی توانسته به همراه افزایش توانایی های فنی، سرمایه گذاری و مدریریتی در زمینه مناقصات مختلف موفقیت هایی به دست آورد. این شرکت در ۱۰ مناقصه بزرگ به ارزش تقریبی ۷ هزار میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیون یورو برنده شده است که یکی از این مناقصات  واگن برگردان شماره ۳ فولاد خوزستان بوده است.

از جمله مناقصات مهمی که شرکت ایرتیک در آنها برنده شده است به مناقصات پروژه احیای اردبیل، احداث چهارمین پلنت اکسیژن فولاد خوزستان، احداث ایستگاه تقلیل فشار هرمزگان، مشاوره EPC فروآلیاژ چادرملو، واگن برگردان شماره ۳ فولاد خوزستان،  احداث سیلوهای آهن اسفنجی فولاد هرمزگان و احداث فولاد سازی ذوب و ریخته گری و نورد پیوسته قروه می توان اشاره کرد.

در تیر ماه سال ۱۴۰۰ ایرتیک با کسب بهترین امتیاز فنی و ارائه بهترین پیشنهاد مالی برنده مناقصه احداث واحد  اکسیژن مجتمع فولاد خوزستان شد. ارزش این قرارداد با بیش از هزار میلیارد تومان بوده است و این پروژه توانسته تحولی در روابط فولاد خوزستان و این شرکت به وجود بیاورد.

بر اساس اعلام کارشناسان شرکت ایرتیک توانسته بهترین امتیاز فنی را در این مناقصات به دست بیاورد و علاوه بر این مناسب ترین پیشنهاد مالی را برای مناقصه احداث واحد اکسیژن مجتمع فولاد خوزستان  ارائه کند.

مناقصه دیگری نیز تحت عنوان مناقصه ارزیابی کیفی افزایش ظرفیت تخلیه واگن های ورودی طرح واگن برگردان شماره ۳ و نوار نقاله ها اعلام شد که برنامه عملیاتی سبد طرح و پروژه شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ در چهار طرح اصلی پایداری تولید، افزایش ظرفیت، بهینه ‌سازی و عمومی پشتیبانی (زیست  محیطی و مسئولیت‌ های اجتماعی و ساختمانی) تعریف شده است. هدف واگن برگردان شماره ۳ افزایش ظرفیت انبارش سنگ و ارسال به کارخانه از مسیر ریلی، طرح پکیج اسلب عریض، کارخانه اکسیژن شماره ۴ به ظرفیت ۱۶۰۰۰ نرمال متر‌مکعب در ساعت، رولر پرس با هدف افزایش ظرفیت آسیاب‌های گندله‌سازی، احداث و نوسازی پست‌های جدید برق در سطح شرکت، احداث غبارگیرهای الکترواستاتیک در ناحیه مواد اولیه با هدف بهبود پارامترهای زیست‌محیطی و کاهش انتشار غبار در این ناحیه، اتمام به‌موقع و بهره‌برداری از ۵۴ پروژه از طرح‌های پایداری، زیست ‌محیطی و عمومی است.

مناقصه گاز صنعتی

تامین گازهای صنعتی فولاد خوزستان

در شهریور ماه ۱۴۰۰ نیز پروژه احداث کارخانه اکسیژن ۴ با هدف تامین گازهای صنعتی در شرکت فولاد خوزستان عملیاتی شده است. این پروژه طرح های توسعه ای این شرکت را پشتیبانی می کند و علاوه بر تامین گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط جدید ریخته گری و مگا مدول آهن اسفنجی، فرصت و بستر مورد نیاز برای توسعه های آینده در شرکت فولاد خوزستان را نیز فراهم خواهد کرد.

هدف از اجرای کارخانه اکسیژن ۴ بهینه سازی کیفیت، پایداری سیستم و افزایش ظرفیت تولید است. با راه‌اندازی این طرح، ظرفیت تولید ۱۶۰۰۰ نرمال متر مکعب بر ساعت گاز اکسیژن با درجه خلوص نود و نه و نیم درصد، ۱۰۰۰ مترمکعب در ساعت اکسیژن مایع، ۸۰۰۰ نرمال متر مکعب گاز نیتروژن، ۵۰۰ متر مکعب نیتروژن مایع و همچنین ۵۶۰ مترمکعب بر ساعت آرگون مایع ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پروژه های عمرانی رتبه بالا» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برنده مناقصه , فولاد خوزستان , مناقصات عمرانی , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 16:12

صف کشیدن فروشندگان ارز در مقابل صرافی ها

صبح امروز و به دنبال انتشار اخبار گشایش در مذاکرات، مراجعه فروشندگان ارز به بازار افزایش پیدا کرد. این وضعیت به حدی بود که بنا بر مشاهدات، فروشندگان ارز در مقابل صرافی ها صف کشیده بودند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

فروشندگان ارز به دنبال تحولات سیاسی

بازار ارز بازاری است که همیشه تحت تاثیر تحولات سیاسی داخلی و خارجی و منطقه است. اخباری هم که در این مناطق منتشر می شود موجب نوسان شدید قیمت ارز در بازار می شود. گاهی اوقات ارز به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه یا جهان بالاتر رفته و گاهی به دنبال انجام مذاکرات روندی کاهشی پیدا می کند.

در حال حاضر نیز در کشور ما اخبار مذاکرات تیم هسته ای تبدیل به مهم ترین عامل در تغییر قیمت ارز شده است و هر زمان که اخبار مثبتی از روند مذاکرات انتشار پیدا می کند نرخ ارز نیز روند کاهشی پیدا می کند. به دنبال این موضوع نیز افرادی که برای کسب سود بیشتر دلار خریداری کرده اند برای جلوگیری از ضرر بیشتر در روزهای آینده اقدام به فروش دلارهای خود می کنند.

از سوی دیگر اظهارات “جوزف بورل” مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپاوهمچنین “حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه کشور در نشست خبری روز گذشته نیز نشان داد که گفت و گوهای مفصل در تهران نتیجه مثبتی داشته است و این موضوع بر بازار ارز تاثیر مثبتی بر جای گذاشت.

در واقع بازار ارز کشور به خبر مذاکرات احیای برجام واکنش نشان داده است و امروز فروشندگان ارز در بازار بیشتر از روزهای گذشته دیده شده اند. حضور آنها برای فروش ارزهای خود به حدی بود که برای فروش در مقابل صرافی ها صف فروش ایجاد کردند.

به این صورت افزایش حضور فروشندگان ارز در بازار نشان می دهد که خبر آمادگی ایران برای از سر گیری مذاکرات سیگنالی مثبت به بازار داده است و قیمت ها تا حدودی کاهشی شده است. پس فروشندگان ارز برای فروش ارز خود به سرعت اقدام کرده اند.

بررسی ها نشان داده است که امروز هر دلار آمریکا در صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۳۳ تومان، یورو ۲۸ هزار و ۶۶۹ تومان و درهم ۶ هزار و ۸۸۹ تومان فروخته می ‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های سرمایه گذاری های و مشارکت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ارز , ارز دیجیتال , صرافی ملی , قیمت دلار , مزایده , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 176 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 14:23

کاهش قیمت نفت به دنبال احتمال احیای توافق هسته ای

طی معاملات روز دوشنبه در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی‌ های اقتصادی و انتظار سرمایه ‌گذاران برای اقدامات احتمالی گروه هفت در ارتباط با صادرات نفت روسیه و احیای توافق هسته‌ای ایران حدود بیشتر از یک دلار کاهش پیدا کرد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

قیمت نفت تحت تاثیر بحران های سیاسی

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۴۲ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش پیدا کرده است و به ۱۱۱ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه ۲.۸ درصد بهبود پیدا کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۵۴ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۰۶ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا نیز روز جمعه با ۳.۲ درصد افزایش بسته شده بود.

با این وجود اما هر دو شاخص تحت تاثیر افزایش نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ و قوی تر شدن ارزش دلار که موجب تشدید نگرانی های تورمی شده است؛ هفته گذشته و برای دومین هفته متوالی روند نزولی داشتند. این در شرایطی است که عرضه فراورده های نفتی محدود مانده است و قیمت های نفت همچنان در بالای سطح ۱۰۰ دلار باقی مانده است.

از سوی دیگر سران گروه هفت در نظر دارند که در اجلاس هفته جاری در آلمان به بررسی گزینه های موجود خود در ارتباط با صادرات نفت روسیه و قطع وابستگی به واردات نفت و گاز روسیه و تحریم هایی که تورم را تشدید نکند؛ بپردازند. این دسته از فعالیت ها شامل تعیین سقف قیمت برای نفت و فراورده های نفتی با هدف محدود کردن درآمدهای مسکو و کاهش آسیب های احتمالی دیگر اقتصادها است.

تحلیلگر بانک کامن ولث استرالیا، ویویک دیهار معتقد است: هنوز معلوم نیست تعیین سقف قیمت، چنین نتیجه‌ای به همراه داشته باشد. هنوز چیزی برای این که مانع شود روسیه صادرات نفت و فرآورده‌ های نفتی به اقتصادهای گروه هفت را در واکنش به وجود سقف قیمت، متوقف کرده و کمبود فعلی در بازارهای جهانی نفت و فرآورده‌ های نفتی را تشدید کند، وجود ندارد.

علاوه بر این گروه هفت پس از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای خارج کردن مذاکرات از بن بست در ارتباط با احیای مذاکرات هسته ای به گفت و گو خواهند نشست.

تحلیلگر شرکت “سی ام سی مارکتس” ، تینا تنگ، اعتقاد دارد: توجه معامله‌گران ممکن است بر روی از سرگیری مذاکرات هسته ‌ای ایران باشد که به احیای صادرات نفت ایران منتهی خواهد شد.

بر اساس گزارشات رویترز و به نقل از برخی منابع آگاه برخی از سران گروه هفت در تلاش هستند تا ضرورت فاینانس جدید برای سرمایه گذاری انرژی های فسیلی را تایید کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های کارخانجات آسفالت و سیمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : توافق هسته ای , صادرات پتروشیمی , قیمت نفت , مناقصات , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 107 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 14:18

مناقصه پتروشیمی

صادرات LPG  کشور برای بارگیری در ماه ژوئن در مقایسه با میزان ماه مه کاهش پیدا کرد. این در حالی است که میانگین ماهانه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۵۲۰ هزار و ۵۳۳ تن رسیده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کاهش صادرات  LPG  ماهانه کشور

صادرات LPG ایران برای بارگیری در ماه ژوئن در مقایسه با میزان صادرات در ماه مه ۵۵ کاهش پیدا کرده است. منابع بازرگانی اما اعتقاد دارند جدیدترین تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه شرکت های چینی، هنگ کنگی و اماراتی مرتبط با صادرات پتروشیمی، تاثیر زیادی بر روی تجارت میان ایران و چین در ماه ‌های آینده نخواهد گذاشت.

صادرات LPG ایران به منظور بارگیری در ماه ژوئن به ۳۸۶ هزار تن در مقایسه با ۸۵۹ هزار تن در ماه مه کاهش پیدا کرده است. صادرات ماه مه بیشترین رکود ماهانه از زمان شروع اعمال تحریم ها در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بوده است. وزارت خزانه داری آمریکا در تاریخ ۱۶ ژوئن شرکت های چینی، هنگ کنگی و اماراتی مرتبط با صادرات پتروشیمی ایران به آسیا را تحریم کرده است.

این شرکت ها برای تسهیل فروش نفتا، بوتان، پروپان، متانول و دیگر محصولات پتروشیمی هم زمان با مذاکرات میان ایران و قدرت های غربی برای احیای برجام تحریم شده اند. بر اساس آمار وزارت نفت فروش پتروشیمی در دو ماه نخست سال جاری به ۲.۴۵ میلیارد دلار در مقایسه با ۱.۵ میلیارد دلار در مدت زمان مشابه در سال گذشته رسیده است.

محموله هایی که در ژوئن بارگیری می شوند کمتر از میانگین ماهانه چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ یعنی کمتر از ۴۴۲ هزار و ۵۵۰ تن هستند. اما با در نظر گرفتن افزایش بارگیری در ماه مه میزان صادرات LPG کشور در پنج ماه نخست سال میلادی جاری به ۵۲۵ هزار و ۸۴۰ تن می رسد.

بر اساس اظهارات منابع کشتیرانی میانگین ماهانه صادرات LPG ایران در نیمه اول سال میلادی جاری، ۵۲۰ هزار و ۵۳۳ تن است که این میزان، بیشتر از میانگین ماهانه ۵۰۰ هزار تن است تا صادرات کل سال به شش میلیون تن پیش بینی شده برسد.

آمار اداره گمرک چین نیز نشان می دهد که واردات LPG چین از تولیدکنندگان خاورمیانه شامل امارات متحده عربی، عمان، قطر و عربستان سعودی در ماه مه بر مبنای ماهانه ۲۰.۴ درصد و بر مبنای سالانه ۱۷.۴ درصد رشد کرده و به ۱.۲۳ میلیون تن رسیده است.

در این زمینه شرکت های کشتیرانی چینی از زمان شروع اعمال تحریم ها در سال ۲۰۱۴ و سپس در سال ۲۰۱۸ ناوگانی از کشتی های بزرگ حمل گاز را توسعه داده و یا آنکه کشتی های قدیمی و ارزان را خریداری کرده اند. به همین دلیل هم به تسهیل صادرات ایران به چین کمک کرده اند. تقریبا ۹۹ درصد از صادرات LPG کشور به چین صورت می گیرد.

منابع چینی در ارتباط با تحریم ها اعلام کرده اند که امریکا در ارتباط با تحریم های ایران مدام رفتارهای خود را تغییر می دهد و این برای نخستین بار نیست که آنها شرکت های چینی را از ارتباط با ایران تحریم می کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ترخیص کالا » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صادرات پتروشیمی , مناقصه , مناقصه بین الملل , نفت و گاز , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 90 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 14:13

مناقصه تهویه مطبوع

برای شناخت تجهیزات این سیستم باید ابتدا به تعریف آن بپردازیم. تهویه مطبوع درواقع فناوری رساندن شرایط فضای داخلی به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب است. این شرایط می تواند شامل کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار باشد. طراحی سیستم تهویه مطبوع توسط مهندسان مکانیک و با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می گیرد.

این روزها سیستم تهویه مطبوع در انواع مختلف، تجهیزات متنوع و عملکردهای متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. اما وجه مشترک تمام سیستم های تهویه مطبوع آن است که گرما و سرما را به محل مورد نظر منتقل می کنند. بنابراین دستگاه هایی مانند کولر گازی، داکت اسپلیت، چیلر و مینی چیلر در زمره تهویه مطبوع به شمار می روند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع سیستم های تهویه مطبوع و تجهیزات مورد استفاده در آن پرداخته و به مناقصات در این حوزه می پردازیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

انواع سیستم تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع را می توان با رویکردهای مختلفی دسته بندی کرد. از منظر کاربر این سیستم می تواند به مرکزی، مجزا یا ترکیبی طبقه بندی شود.

  • از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی می توان به چیلر و فن کویل اشاره کرد.
  • در سیستم مجزا می توان از کولر آبی یا اسپلیت دیواری به همراه پکیج دیواری مستقل و رادیاتور استفاده کرد.
  • سیستم ترکیبی نیز شامل موتورخانه ی گرمایشی مرکزی به همراه رادیاتورها / کویل های آب گرم برای گرمایش، و سیستم اسپلیت دیواری یا داکت اسپلیت یا کولر آبی جهت سرمایش است.

اما از دیدگاه انرژی مصرفی هم سیستم تهویه مطبوع را در زمینه ی سرمایش به دو دسته ی زیر تقسیم بندی می کنند:

  • تمام برقی مانند چیلر های تراکمی، اسپلیت کانالی، وی آر اف VRF
  • ترکیبی گاز و برق همانند چیلرهای جذبی و جی اچ پی GHP یا پمپ حرارتی گازی

از دیدگاه طرز خنک سازی کندانسور نیز می توان سیستم های تهویه مطبوع را به دو سیستم تقسیم  بندی کرد:

  • آب خنک همانند چیلرهای جذبی یا تراکمی آب خنک که نیاز به برج خنک کننده دارند
  • سیستم هواخنک مانند چیلر تراکمی هوا خنک، اسپلیت، اسپلیت کانالی، وی آر اف VRF و جی اچ پی GHP یا پمپ حرارتی گازی

از منظر سیال انتقال حرارت نیز می توان دو دسته ی زیر را در نظر گرفت:

  • سیستم های آبی که در آن سیال انتقال حرارت آب است و توسط چیلر یا بویلر و دیگ تولید می شود و با استفاده از پمپ ها به واحد های توزیع هدایت می شود.
  • سیستم های با مایع مبرد که در قسمت اواپراتور هوا را  سرد می کنند و با استفاده از سیال هوا دما، رطوبت، کیفیت و فشار طرح داخل را تنظیم می کنند. مثال بارز این نمونه سیستم های وی آر اف، اسپلیت کانالی و اسپلیت دیواری هستند. توجه داشته باشید که در اغلب مواقع از سیستم های ترکیبی استفاده می شود.

از دید نوع انتقال سیال انتقال حرارت می توان دسته های زیر را طبقه بندی کرد:

  • با استفاده از لوله های گالوانیزه یا چند لایه آب را و یا با استفاده از لوله های مسی مبرد را انتقال داد.
  • به وسیله ی کانال های هوا و با استفاده از ایرواشر، هوارسان یا کولر آبی هوا را انتقال داد.
سیستم تهویه

 تجهیزات تهویه مطبوع

تجهیزات تهویه مطبوع کمک می کنند تا هوای بیرون از ساختمان به داخل ساختمان منتقل شده  و هوای آلوده داخل ساختمان به بیرون هدایت شود. با این تعریف تجهیزات تهویه مطبوع به شرح زیر هستند:

 چیلر

چیلرها از تجهیزات پرکاربرد تهویه مطبوع هستند که تولید کننده برودت هستند. چیلرها دارای انواع جذبی، تراکمی، مینی چیلر، چیلر سانتریفیوژ توربوکور هستند.

 بویلر

بویلر یا دیگ آب گرم و بخار از دیگر تجهیزات تهویه مطبوع است که در دو نوع فولادی و چدنی ساخته می شود. بویلر وظیفه گرم کردن هوای داخل ساختمان را بر عهده دارد.

 پکیج گرمایشی

این نوع از تجهیزات تهویه مطبوع به نوع سیستم های مستقلی هستند که در پکیج های خانگی و تولید آب گرم استفاده می شوند.

 سیستم VRF

این تجهیزات نیز به نوعی همان سیستم مرکزی اسپلیت و داکت اسپلیت هستند که در یونیت های بیرونی تجهیز می شوند.

 اسپلیت دیواری (کولر گازی)

کولرهای گازی در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند و دارای انواع مختلف سرد، سرد و گرم، اینورتر و معمولی هستند. هر کدام از این انواع دارای ظرفیت متفاوتی به صورت ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۸۰۰۰، ۲۴۰۰۰، ۳۰۰۰۰، ۳۶۰۰۰، ۴۲۰۰۰، ۴۸۰۰۰، ۵۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ بی تی یو بر ساعت است.

داکت اسپلیت

این نوع از تجهیزات همان اسپلیت یونیت کانالی است که در تمام دنیا از آن استفاده زیادی می شود. داکت اسپلیت نوعی کولر گازی است.

 فن کویل

یکی دیگر از تجهیزات تهویه مطبوع فن کویل است که با هدف توزیع برودت و حرارت از آن استفاده می شود.

 هواساز

هواسازها دستگاه هایی هستند که از آنها برای کنترل دما، تنظیم دما، رطوبت هوا و ارتقا کیفیت هوا استفاده می شود.

 مناقصات تهویه مطبوع

بسیاری از سازمان های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی برای راه اندازی سیستم های تهویه مطبوع خود اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند و بر این اساس از میان شرکت های مختلف بهترین را انتخاب می کنند. بر این اساس سازمان مناقصه گزار یک فراخوان عمومی را در روزنامه های کثیر الانتشار و دیگر کانال های ارتباطاتی مانند وب سایت های مختلف آگهی های معاملاتی مانند وب سایت هزاره و غیره اعلام کرده و مناقصه گران اقدام به ارسال مدارک با توجه به دارا بودن شرایط مورد نظر کارفرما را می کنند.

سپس مدارک بررسی شده و شرکت ها وارد رقابت با یکدیگر می شوند. برنده مناقصه ساخت و تجهیزات تهویه مطبوع، شرکتی خواهد بود که کیفیت لازم را داشته باشد و قیمت پیشنهادی او کمتر از دیگر رقبا باشد. پس از اعلام برنده قراردادی ما بین دو طرف امضا شده و مدت زمان قرارداد و تعهدات هر دو طرف در آن قید می شود. مناقصات این سیستم ها عمدتا شامل ساخت سیستم های تهویه مطبوع، تعمیر و نگهداری تجهیزات، خرید هواساز، چیلر و …، ارزیابی کیفی تامین تجهیزات و غیره می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های صنایع برودتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تهویه مطبوع , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 228 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 17:07

کم آبی در تابستان

کم آبی مشکلی است که کشور این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند و در این زمینه مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز اعلام کرده است در فصل تابستان با سدهایی کم آب روبرو هستیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

 کم آبی در سد کرج

سعید نقوی، مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز در خصوص ذخایر آبی گفت: هم اکنون ۷۳ درصد از حجم سد کرج پر است و این در حالی است که در سال گذشته و در همین زمان، ۹۸ درصد از ظرفیت سد کرج پر بود. بنابراین با کاهش ۲۵ درصدی حجم آب سد کرج روبرو هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۶۲ درصد از سد طالقان پر بوده و این در حالی است که در سال گذشته و در همین زمان سد طالقان حدود ۶۹ درصد آب داشت.

نقوی همچنین تاکید کرد: در سال جاری امید بر این بود که با بارش های بهاری، کمبود بارش در زمستان گذشته جبران شود اما بارش زیادی نیز نداشتیم. طی دو سال گذشته یعنی در سال های ۹۸ و ۹۹ دو سال آبی خوبی را داشتیم که میراث خوبی را برای سال ۱۴۰۰ باقی گذاشت. به همین دلیل هم سدها پر بود. اما وضعیت بد بارش در سال گذشته و ادامه پیدا کردن آن در بهار سال جاری موجب شد تا سدها به میزان دلخواه آبگیری نشوند.

مدیر مطالعات پایه آب شرکت آب منطقه‌ای البرز همچنین با اشاره به کاهش نزولات جوی تصریح کرد: در سال جاری با رشد فزایند مصرف نیز از سوی مصرف کنندگان روبرو هستیم. منطقه البرز رشد جمعیتی بالایی داشته و تراکم جمعیت در این منطقه حدود ۳ میلیون نفر است. از سوی دیگر افزایش تولید و نیازهای دامی و کشاورزی نیز در این استان موجب نیاز روز افزون به آب در این استان شده است.

وی افزود: با توجه به همجواری البرز با پایتخت کشور و وجود جاذبه های خوب استان، جمعیت شناوری نیز به این استان اضافه می شود. در حال حاضر بخش عمده ای از آب سد های البرز برای مصرف تهران و قزوین نیز منتقل می شود و از سوی دیگر منابع آب زیر زمینی بسیار محدود است. این منابع در خطر بوده و نیاز است تا به موضع مصرف آب و مدیریت آن بیش از قبل توجه شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های حفاری چاه آب » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بحران کم آبی , خشکسالی , مناقصه منابع طبیعی , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 116 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 17:01

مناقصه سازمان برنامه و بودجه

سازمان برنامه و بودجه کشوری یکی از سازمان های ستادی است که در سال ۱۳۲۷ به عنوان یکی از پایه های نظام اقتصادی ایران به وجود آمده است. وظیفه این سازمان، برنامه‌ریزی و نظارت توسعه‌ای و راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور بود که تحت نظر یک شورای عالی، یک هیئت نظارت و یک مدیرعامل فعالیت می‌ کرد.

در دولت نهم و در ۱۷ تیر ۱۳۷۹ این سازمان با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شد. این سازمان جدید در ۱۸ تیر ۱۳۸۶ نیز با ادغام چند معاونت ریاست جمهوری به دو معاونت یعنی معاونت های برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تبدیل شده است. در تاریخ ۴ مرداد ۱۳۹۵ و در دولت يازدهم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دوباره به دو سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تجزیه شد و این سازمان در حال حاضر یکی از عمده ترین ارکان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است که به عنوان یکی از معاونت های ریاست جمهوری اسلامی ایران وظایف خود را انجام می دهد. در ادامه این مقاله از مجله اقتصادی هزاره با شرح وظایف سازمان برنامه و بودجه و معاملات این سازمان با ما در مجله هزاره همراه باشید.

 وظایف سازمان برنامه و بودجه کشور

۱.  انجام مطالعات و بررسى‌هاى اقتصادى و اجتماعى و پيش‌ بينى منابع کشور به منظور تهيه و تنظيم سياست‌ها و برنامه‌هاى بلند مدت، ميان ‌مدت و کوتاه ‌مدت و همچنين بودجه‌هاى سالانه

۲.  مطالعه و بررسى و انجام امور مربوط به برنامه ‌ريزى در چارچوب نظام برنامه ‌ريزى کشور

۳.  پيشنهاد خط‌‌ مشى‌ها و سياست‌هاى مربوط به بودجه کل کشور به شوراى اقتصاد

۴.  تخصيص منابع کشور براى فعاليت‌هاى جارى و عمليات  عمرانى در چارچوب برنامه‌ها و سياست‌هاى توسعه کشور

۵.  تهيه و تنظيم بودجه کل کشور با همکارى دستگاه‌هاى ذيربط

۶ .  نظارت مستمر بر اجراى برنامه‌ها و پيشرفت سالانه آنها

۷.  تعيين ضوابط اقتصادي، اجتماعي، فني، و مالى به منظور ارزيابى فعاليت‌هاى انجام شده در دستگاه‌هاى اجرايى

۸ .  ارزيابى کارايى و عملکرد دستگا‌ه‌هاى اجرايى کشور و گزارش آن به رئيس جمهورى

۹ .  تشخيص صلاحيت و طبقه ‌بندى مهندسان مشاور و پيمانکاران و ارزيابى مداوم فعاليت‌هاى آنها

۱۰ .  تعيين معيارها و ضوابط و تنظيم اصول کلى و شرايط عمومى قراردادهاى مربوط به طرح‌هاى عمرانى

۱۱.  تعيين و مشخص کردن وام‌ها و اعتبارات خارجى مورد نياز براى برنامه‌ها و طرح‌ها (مادۀ ۲۵ قانون برنامه و بودجه)

۱۲ .  اتخاذ روش مناسب براى اخذ گزارش از کليه دستگاه‌ها به منظور تهيه و ارائه گزارش‌هاى جامع عملکرد هر دوره از برنامه و انتشار اين گزارش‌ها براى اطلاع عموم

۱۳.  تخصيص اعتبارات براى طرح‌ها و فعاليت‌ها براساس گزارش‌هاى ارزشيابى و نظارت

۱۴.  بررسى و اظهارنظر درباره گزارش‌ها و مسائلى که بايد در شوراى اقتصاد مطرح شود.

۱۵ .  انجام امور دبيرخانه شوراى عالى انفورماتيک

۱۶ .  فراهم آوردن امکانات و تأمين آمارهاى مورد نياز و ايجاد هماهنگى در زمينه  فعاليت‌هاى اطلاعاتى و آمارى کشور

۱۷.  کاربرد اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌هاى منابع زمينى در مطالعه و بررسى و برنامه ‌‌ريزى

۱۸ .  نظارت بر انجام امور نقشه‌ بردارى زمينى و هوايى در چارچوب قانون سازمان نقشه ‌بردارى در حدود وظايف مربوط

۱۹ .  نظارت بر انجام امور مربوط به پژوهش در امر برنامه‌ريزى و توسعه در قالب اساسنامه مؤسسه عالى پژوهش در برنامه ‌ريزى و توسعه

مزایده سازمان برنامه و بودجه

 معاملات سازمان برنامه و بودجه کشور

سازمان برنامه و بودجه کشور سالیانه برای انجام امور مختلف خود و با هدف همکاری با سازمان ها و شرکت های مختلف دولتی و خصوصی و شفافیت بیشتر فرایندهای مالی اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند. در زمینه مناقصات این سازمان در حوزه های مختلفی مانند تامین خودرو، سرویس و نگهداری تاسیسات، انواع عملیات پشتیبانی، خدمات و طرح ها و پروژه های مختلف با اعلام یک فراخوان عمومی و دریافت مدارک از داوطلبان اقدام به برگزاری مناقصه می کند. سپس برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که دارای شرایط لازم مناقصه بوده و قیمتی مناسب و کمتر از دیگر رقبای خود را پیشنهاد داده باشد. از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس قرارداد منعقد شده ما بین پیمانکار و سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود و زمان انجام پروژه نیز در این قرارداد ذکر می گردد.

سالانه تعداد زیادی مزایده نیز در این سازمان برگزار می شود که عمدتا در حوزه هایی مانند فروش ساختمان، فروش انواع ضایعات ساختمانی، فروش ملک، فروش خودرو و غیره است. فرایند مزایده نیز با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و داوطلبان با ارسال مدارک خود وارد رقابت می شوند. برنده مزایده فردی خواهد بود که رقمی بالاتر از دیگر شرکت کنندگان مزایده ارائه بدهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایدات کارخانجات و واحد های تولیدی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سازمان برنامه و بودجه , مزایده , مناقصه,هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 231 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 16:46

طرح های انتقال آب به چه مرحله ای رسیده است؟

تعیین تکلیف پروژه های انتقال آب یکی از برنامه های وزارت نیرو است که در این زمینه نیز فعالیت هایی انجام شده است و برخی پروژه ها نیز در این زمینه آغاز به کار کرده است. این موضوع با روی کار آمدن دولت سیزدهم به شدت در حال پیگیری است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

 وضعیت پروژه های انتقال آب در دولت سیزدهم

موضوع انتقال آب از دریاها به مناطق کویری کشور مدت ها است که مطرح شده است و طرح انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به مرکز کشور طرح شده است که این طرح مخالفان و موافقان خود را دارد. دولت سیزدهم اما این موضوع را برای انتقال از خلیج فارس، با جدیت زیادی پیگیری می کند.

سخنگوی صنعت آب کشور نیز در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده برای انتقال آب اظهار داشته است: در خلیج فارس و عمان فاز مطالعاتی این پروژه آغاز شده است و چند منطقه را نیز لکه گذاری کرده ایم. در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان این مطالعات در حال انجام است و مهندسی ارزش صورت می‌گیرد.

فیروز قاسم زاده اضافه کرد: انتقال آب از دریای عمان به کرمان، اصفهان، هرمزگان و یزد در فاز ۱ به گل گهر اجرا شده است و در حال بهره برداری است. در منطقه سیستان و بلوچستان هم یک طرح مطالعه شده که در قسمت خط انتقال در چابهار و خراسان جنوبی در حال انجام است. قرار است این انتقال برای صنایع و  شرب انجام شود.

قاسم زاده در ارتباط با انتقال آب از دریای خزر ضمن اشاره به اینکه این طرح در حال بررسی و جمع بندی است تصریح کرد: در حال حاضر با محیط زیست و امور جنگل ها در حال تعیین تکلیف هستیم تا این طرح را به اجرا برسانیم.

انتقادات به طرح انتقال آب

این طرح مدت ها است که با انتقادات کارشناسان روبرو است. داریوش مختاری کارشناس ارشد مدیریت منابع آب در این ارتباط معتقد است: پروژه‌ های انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی چنان شتابان در دستور کار قرار گرفته‌ است که انگار مانند سد سازی های بی هدف حتی فرصت لازم برای انجام مطالعات جامع و سنجش درست ابعاد زیست محیطی و آثار باز توزیعی درآمدی آن‌ها فراهم نیست.

مختاری افزود: بررسی های اقتصادی این پروژه ها نشان می دهد که هزینه هر کیلومتر خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی برابر ۸۶ میلیارد تومان برآورد شده است که مبلغ بسیار زیادی است. سنجه دیگر، قیمت تمام ‌شده هر مترمکعب آب است. برای این منظور، ابتدا ارزش آینده سرمایه‌گذاری پروژه در پایان دوره ساخت (سال پنجم) برابر ۳۵۰ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان محاسبه شده است. در این محاسبات هیچ نوع پیامد زیست محیطی پروژه محاسبه و در نظر گرفته نشده است، که قاعدتا از درآمدهای پروژه کاسته و یا اینکه به هزینه‌های پروژه اضافه می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مشاوره منابع طبیعی، محیط زیست» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکاری آب و فاضلاب , خلیج فارس , مزایده , مناقصات دولتی , مناقصه , هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 8 تير 1401 ساعت: 16:39